04 June 2011

.::.~Tak ajaib tak juga peLik~.::.

Assalamualaikum...
Bismillahirrahmanirrahim...




‎♥ ''Life is not a problem to be solved but a mystery to be experienced" ♥




petang tadi ana dan seorang sahabat pergi ke majlis kenduri perkahwinan kakak kepada teman baik kami di kampus. perjalanan dari rumah menuju ke sana mengambil masa kira-kira 1 jam lebih dari Kota Bharu menuju ke Kemahang,Tanah Merah. sebelum sampai ke rumah pengantin,kami singgah di kedai untuk membeli hadiah untuk pengantin.




ana berasa tak selesa bila ada manusia yang memandang kami seakan pelik dan ajaib. mungkin kerana kami berjubah dan bertudung labuh. benar-benar tak selesa bila mengalami situasi ini. adakah orang yang bertudung labuh atau berjubah dianggap pelik?? situasi yang selalu berlaku apabila keluar ke tempat awam. bukan ana sahaja,malah mereka yang bertudung labuh sering di pandang pelik oleh mereka-mereka di luar sana. ada yang berkata bertudung labuh nie tak semestinya baik. anda di luar sana,kami juga makhluk yang sama macam kalian,yang mempunyai iman naik dan turun.ada masa kami juga khilaf dan kami juga tidak sempurna macam kalian. tapi percayalah, bukan pakaian luaran yang dapat menilai segalanya. baik luaran tak semestinya dalaman juga baik,tapi bukankah kita sedang mencuba untuk menyeimbangkan antara dalaman dan juga luaran supaya kedua-duanya kelihatan sempurna di sisi ALLAH. insyaALLAH..




mereka yang berpakaian menutup aurat dianggap pelik sedangkan mereka yang mendedahkan aurat dianggap biasa..ALLAHUKBAR,dunia penuh dengan tipu daya muslihat durjana..pernah seorang teman mengadu kepada ana tentang permasalahan pakaiannya. katanya dia cuba untuk berubah dan mahu mengubah keterampilannya. tak mahu lagi berpakaian ketat dan singkat. Alhamdulillah ana bersyukur kerana ALLAH telah memberinya hidayah. dan dia cuba berubah secara perlahan demi perlahan. nah,betapa hebatnya kuasa ALLAH,DIA yang berhak memberi hidayah kepada setiap hambaNya. bila ALLAH memberikan kita hidayah,jangan cuba untuk menolaknya,kerana hidayah itu milik ALLAH.




ana sangat berharap agar mereka yang satu kaum dengan ana,kaum hawa jagalah perhiasan diri kita kerana seindah hiasan adalah wanita yang solehah,yang sentiasa punyai sifat malu dalam diri bukan secara senang-senangnya mempamerkan dan mempertontonkan bentuk badan pada yang tidak selayaknya.






Ya Allah, aku bersyukur pada-Mu
Bersyukur atas nikmat yang Kau berikan padaku
Kau pelihara diriku,imanku dan agamaku
Ketika diriku sedang leka dengan dosa pada-Mu
Ketika diriku leka dengan keindahan yang sementara itu.



Ameen.





~wallahu'alam~




No comments:

Post a Comment