06 June 2011

.::.~sanaH HelwaH~.::.



sahabat yang baik dapat menolong kita,bukan membinasakan kita.



kenangan 8 tahun lalu masih segar dalam lipatan sejarah dia. di situ dia mula mengenal manusia yang bernama sahabat. sekolah itu juga memberi banyak pengalaman buat dirinya. pengalaman berurusan dengan masyarakat dan orang sekeliling. dia seorang budak yang periang dan mudah tersenyum. tidak hairanlah dia mempunyai ramai teman. suatu malam di atas masjid, ada satu pengumuman. " kepada nama-nama yang disebutkan ini sila berkumpul di Anjung Bestari dan di minta mencari naqib dan naqibah masing-masing."...bla-bla dan satu persatu nama disebut.. dia mencari teman yang satu "usrah" dengannya.


di situ lah dia mula berkenalan dan mengenali sahabatnya itu dengan lebih dekat lagi. selesa dipanggil kak mah oleh teman seangkatan..kakak naqibah itu sangat baik dan mereka memanggilnya kak sarah. kak sarah merupakan pelajar Form 5 dan juga setiausaha BADAR pada tahun itu. mereka bersahabat dan selalu berusrah bersama. masa berganti masa tahun bertukar tahun..mereka masih lagi bersahabat dan merupakan satu "geng". tapi geng mereka adalah geng yang ramai. walau bagaimanapun,dia tetap bersahabat dengan kak mah,tetapi tak berapa rapat. mungkin kerana dorm,kelas yang berlainan menyebabkan mereka jarang bersama.. tetapi geng ini akan mula bersatu bila terdapat majlis-majlis yang melibatkan acara di dalam dewan. di situ terserlah geng-geng budak anti lelaki.


di kalangan mereka ada yang menjadi timbalan ketua pengawas,penolong ketua pengawas,pengawas-pengawas asrama,MT pengawas dan juga MT badar tak lupa jugak MT PSS. semestinya geng ini tak berapa nak di sukai oleh budak-budak yang bermasalah.. mungkin geng mereka diboikot terus.. kak mah berkawan baik dengan seorang pengawas asrama,nik nur syamimi dan disebabkan itu kak mah sering tidur dan lepak di dorm pengawas. dan di situ persahabatan antara dia dan kak mah mula mesra. selepas habis peperiksaan SPM,dan malam terakhir di asrama mereka berbual sehingga lewat malam.. keesokan paginya,kak mah menolong dia mengangkut barang-barang dari dorm untuk diletakkan di hadapan masjid. sejak itu hubungan antara mereka sangat rapat sampai sekarang.. setiap masalah dikongsi bersama,diluah bersama. moga hubungan persahabatan antara mereka akan terus berkekalan sehingga ke jannah..insya ALLAH.. ameen..





untuk kamu yang bernama sahabat, " SANAH HELWAH UKHTI NURNADZIMAH BT NADZIMUDDIN "


moga dirimu sentiasa memberi keceriaan kepada orang lain dan memberi manfaat kepada penduduk bumi serta seisinya.






1 comment:

  1. AnonymousJune 20, 2011

    nadzimah:jika ada masa akan ku coret dalam blogku kisah ini dari pihakku....bukan janji...jika berkesempatan.....

    ReplyDelete