14 February 2011

.::.~sEmUa iTu nikMat~.::.


Assalamualaikum...

memang benar dan amat-amat soheh lagi bila ujian ALLAH datang dalam pelbagai bentuk secara halus dan terus.. meliputi,kesenangan,kematian dan sebagainya lagi..ujian merupakan tarbiyyah dan melatih kita supaya bersabar..insyaALLAH ganjaran yang baik akan kita perolehi kelak..maka bersabarlah duhai sahabat andai dirimu diuji..
ujian ALLAH boleh datang dalam bentuk kesenangan dan kemewahan hidup..ALLAH menguji keikhlasan hati kita setakat mana kita bersyukur atas segala kemewahan itu,adakah kita menggunakan wang tersebut ke jalan kebaikan atau sebaliknya...fikir-fikirkan dan renung-renungkan..

kebahagiaan,kesenangan dan kesihatan merupakan sebahagian daripada kehidupan kita. Hakikatnya semua itu anugerah daripada ALLAH kepada hambanya yang beriman ataupun tidak..
kekayaan adalah suatu jalan untuk menuju kejayaan..

"Wahai orang-orang yang beriman! Mahukah kamu Aku tunjukkan suatu perdagangan yang dapat menyelamatkan kamu dari azab yang pedih? (Iaitu) kamu beriman kepada Allah dan Rasulnya dan berjihad di jalan Allah dengan harta dan jiwamu. Itulah yang lebih baik bagi kamu jika kamu mengetahui. Niscaya Allah mengampuni dosa-dosamu dan memasukkan kamu ke dalam surga yang mengalir dibawahnya sungai-sungai, dan ke tempat tinggal yang baik di dalam surga 'Adn. Itulah kemenangan yang agung."

(as-saff:10-12)

seorang muslim yang beriman itu adalah baik,tetapi seorang muslim yang beriman dan menggunakan kekayaan anugerah ALLAH untuk kemaslahatan ummah amat disukaiNYA..

selamat beramal,peringatan untuk semua..moga kita mendapat keredhaan ALLAH..

~wallahu'alam~

No comments:

Post a Comment