26 December 2011

.::.~selamaT berusaHa!!!~.::.


Bismillahirrahmanirrahim...


sedar ataupun tak tahun 2011 bakal meninggalkan kita..umur semakin hari semakin TUA..opsss,MENINGKAT.. tapi keadaan masih tak berubah,masih di tahap yang sama..orang kata mendatar..tak turun,tak naik..constant.. jom kita upgrade lagi dalam semua aspek kehidupan kita,baik dunia ataupun akhirat..jangan sekadar mengejar dunia jer,akhirat kita tinggalkan.. cuba dan cuba bersikap adil pada diri..

semester nie dah nak habis,hanya tinggal nak final jer...pejam celik,pejam celik dah nak final kan..cepatnya masa berlalu..ana terfikir,mengapa tiap kali tiba musim peperiksaan semua pakat duk pulun struggle sampai ada yang tak tidur..biasa la,kehidupan bergelar seorang pelajar.lumrah..time nak test,time nak final semua pakat duk study..kalau final lambat lagi,maka tak study lar kan..juga lumrah.. aduh,semua lumrah nie..macam mana??

bila niat bulat-bulat semata-mata kerana ALLAH,perkara yang sukar menjadi mudah.. tapi masalahnya betapa sukar untuk betul-betul ikhlas dalam menuntut ilmu..mulut diungkap ikhlas,hati kata niat kerana ALLAH,tapi hakikatnya,tak dapat merasai perasaan itu..di mana silapnya?apa yang tak betul?? mesti ada yang tak clean and clear kan?jom sahabat kita pakat cuci dan bersihkan hati kita tu..semoga ilmu yang kita belajar mendapat berkat dari ALLAH,walaupun sedikit tetapi hasilnya subhanallah....

jom kita gunakan masa yang ada ni dengan sebaik mungkin,jagalah hubungan dengan ALLAH,nescaya ALLAH akan menjagamu..yang paling penting,carilah keredhaan kedua ibubapa,barulah ALLAH meredhainya..

untuk sahabat yang ana kasihi,maaf semaafnya..ana dah deactive facebook ana buat beberapa ketika,sampai bila ana tak pasti..sekiranya ada hal penting boleh la hubungi ana menerusi telefon yang sentiasa 0n9 24 jam/7hari seminggu.. insyaALLAH,telefon ana tak pernah off9..hehe..

selamat menempuh peperiksaan dunia buat semua sahabat.. bittaufiq wannajah fil imtihan :)

Berusahalah segigihnya kerana ALLAH s.w.t.
Kerana di setiap USAHA itu pasti akan dinilai barakahnya di sisi Tuhanmu Yang Maha Mengetahui andai niatmu semua keranaNya.
Berdoalah agar ALLAH s.w.t bisa menghadiahkan kita segala yang terbaik untuk kita di Dunia & Akhirat. InsyaALLAH
Man Jadda Wa Jada
~wallahu'alam~



No comments:

Post a Comment