27 August 2010

.::.~keceriaaN raMdhAn~.::.

~kerongsang rayer untuk sepupu-sepupu~


Assalamualaikum...
rayer dah nak dekat..pertengahan puasa dah sekarang nie....sedar atau tidak kter bakal meninggalkan ramadhan tidak lme ag..



adakah sedih atau gembira???



tanya hati tanya iman...



allahuakbar....besar nya nikmat yang Allah berikan kpd kita semua kerana dapat ag kita memenuhi tanggungjawab yang diamanahkan dan menunaikan solat sunat terawih berjemaah dgn lancarnya..bulan ramadhan bulan test hati,iman...jugak test akademik...



sekarang nie msti semua tengah duk fight gn midterm kn...ana ad 2 ag pper y x dilaksanakan...maka tnggu lah kedatangan hamba wahai pper programmable logic control dan industrial robot automation..both of them test serentak...maka kenalah stdy dan berstdy...

sesetengah kawan2 dan seramai2 kawan ad yang dah pulang ke kampung halaman masing2x..ana ase cemburu...yer cemburu kerana mereka terlebih dahulu pulang berbuka dan bersahur dengan keluarga...ana lambat ag balik...nama ag kos lain2x kn..
naseb bek rumate ana nie x balik ag walaupun kelas nya dah xde mggu dpn..syukran untuk kamoo wahai cik rumete kerana tak tnggalkan ana sendirian..

bulan ramadhan bulan orang buat duit dgn berniaga,dan semalam ana telah membeli kerongsang bunga2 untuk sepupu2 ana yang kecik2..dah taw adik2 sepupu nie lau ana balik ajer terus tanya xde ole2 ker??alamak adik2 ku,kakak g belajar bukan g oliday..
dan untuk rayer,kakak dah bli kan kerongsang untuk kamoo2x..maka berhorey la...

untuk menunggu tarikh 3hb Sept amat lah terasa lama y amat2...dah x sabar ase nyer mau pulang menjenguk kelantan darul naim,negeri tempat kelahiran ku,tumpah darahku semasa kecik..apa khabar agak nyer kelantan dan isi2 nyer??

perjanjian dah dibuat dan akan terlerai bila saat bersatu nanti...adoiii,sejak ble ayat mengarut sebegini rupa...rayer ke tiga nanti ada reuniaon batch SPM 2007,so tarikh dan waktu itu x sabar untuk dihadapi..bagaimanakah rupa kalian2 yang tlah lama ana x ketemu..adakah kalian sertai tyme itu...untuk sahabat dan geng2 ana,mesti dah join..lau x jmpa tyme reuniaon pom kter dah ade date,,,insyaALLAH....penolong kelas ana,siti aisyah binti sabar,anda msti datang tyme itu kn...udah lme x berjumpa,hnya sms yang mengikat ikatan hati ini sbg penghubung..alhmdulillah..selebihnya,insyaALLAH pnjang umur,murah rezeki kter jmpa nanti..

untuk kenalan,sahbat2:
selamat pulang ke kampung halaman,moga perjalanan kalian selamat hendaknya..insyaALLAH..
senyum itu sedekah,jadi banyak2 lah senyum lebih2 ag bulan yang mulia ni..
ok...selamat beramal untuk semua..


~wallahu'alam~

No comments:

Post a Comment