28 November 2011

.::.~tahun baru,azam baru~.::.





Bismillahirahmanirahim....


sedar atau pun tak kita dah melangkah ke tahun baru,1433 Hijrah..cepat sangat masa berlalu dan terus meninggalkan kita.. usia dah semakin meningkat,tapi amalan kita bagaimana pula?jom periksa iman dan amal bagaimana..stabil atau merudum...



alhamdulillah...sekarang ana dah ada Raysha Batrisha yang cute dan chomey..moga menjadi anak yang solehah.




terlalu excited bila kak long dah bersalin dan lagi teruja bila bby girl yang lahir.. batrisha lahir pada 20.11.2011..chomey tarikh tu,se chomey tuannya..tak sabar nak balik kampung untuk melihat bby girl tu. boley tak nak jadi cik su..hahahaha(perasan lebih) ana ni.. ..




jom berhijrah ke destinasi yang lebih baik lagi daripada sebelumnya... setiap dugaan ALLAH itu ada hikmahnya,dan ALLAH menguji hambanya sesuai mengikut kemampuannya.ALLAH tak pernah menzalimi hambanya melainkan hambanya sendiri yang bersikap zalim pada dirinya..




dugaan itu sebenarnya dapat mematangkan kita dan memberi kita kemanisan dalam kepahitan.. bersyukurlah sebab ALLAH masih sayang pada kita..


alhamdulillah,sangat bersyukur bila ALLAH mengurniakan sahabat-sahabat yang dapat menunjuk jalan dekatiNYA tika diri dalam kebuntuan..betapa menghargai kejujuran yang mereka beri dan mengajar mengenal erti cinta hakiki..syukran sahabat-sahabat..hanya ALLAH yang mampu membalas jasa kalian :)





jom menjadi hamba yang sentiasa bersyukur ...




2 comments:

  1. mu plok bilonyo?hahahahhahaha

    http://bukankisahzombie.blogspot.com/2011/11/aku-cemburu.html

    ReplyDelete
  2. INSYAALLAH...ada rezeki ada lar tu :)

    ReplyDelete