23 September 2010

.::.~impian saHabat~.::.

beberapa hari lagi dia mahu berangkat..ana ase sangat-sangat sedey mahu berpisah dengannya..ini bermakna tempoh 10 bulan akan datang amat lah lama bagi kami..oh,sahabat sukarnya diri ini mahu lepaskan kau pergi..tapi berpisah untuk mengejar impian masing-masing memang menjadi lumrah kehidupan..

untukmu,fadleen(mat leng)...ase benar-benar terharu dapat cenderahati daripadamu..terasa benar-benar dihargai(koya gn mg jah leng)..kenapa cepat sangat egypt memanggilmu..banyak lagi cerita yang tak sempat ana nak story dengan kamooo..pasni imah kena jd pendengar yang setia la bila kamoo dah jauh..biar pun jasad berjauhan tetapi ukhwah kita biarlah menjadi kasturi yang sentiasa berbau harum tak kira di mana kita berada,bau nya tetap ada menceriakan suasana...diri ini akan sentiasa merinduimu..

moga perjalanan kamoo ke sana selamat..hanya mampu berdoa..


"alangkah indahnya iman apabila dihiasi dengan ilmu..betapa indahnya ilmu apabila

dihiasi dengan amal,sangat indah amal itu apabila dihiasi dengan kelembutan dan kasih sayang kerana ALLAH"


“Sepotong roti kering yang engkau makan di kala sihat. Secawan air sejuk yang engkau minum dengan hati bersih. Sebuah rumah sempit yang engkau huni dengan lapang dada, serta sebuah mushaf (Al-Quran) di tangan yang sentiasa engkau telaah lalu diamalkan isinya… Jauh lebih baik daripada tinggal di sebuah istana yang megah, namun setelah itu engkau dicampakkan [...]
Sahabat yang beriman ibarat mentari yang menyinar. Sahabat yang setia bagai pewangi yangmengharumkan. Sahabat sejati menjadi pendorong impian. Sahabat berhati mulia membawa kitake jalan Allah.
Penglihatan itu sebagai panah iblis yang berbisa, maka siapa yang mengelakkannya kerana takut padaKu, maka Aku akan menggantikannya dengan iman yang dirasakan manisnya dalam hati...
SAHABAT YANG BAIK ADALAH ORANG YANG BERCAKAP BENAR, DAN
BUKANNYA HANYA MEMBENARKAN KATA-KATA
.

No comments:

Post a Comment